Od 7 kwietnia 2023 roku w Polsce wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące pracy zdalnej. W ramach zmian, pracodawcy będą zobowiązani do podpisania z pracownikami umowy o pracę zdalnej lub dołączenia klauzuli dotyczącej pracy zdalnej do już istniejących umów.
Księgowość w firmie – od podstaw do zaawansowanych rozwiązań
Prowadzenie księgowości w firmie wiąże się z koniecznością znajomości podstawowych zasad rachunkowości. Przede wszystkim, należy pamiętać o podziale kosztów na koszty bezpośrednie i pośrednie. Koszty bezpośrednie to koszty, które można bezpośrednio przypisać do wytworzenia konkretnego dobra lub świadczenia usługi, np. materiały potrzebne do produkcji. Koszty pośrednie to koszty, które nie są bezpośrednio związane z wytwarzaniem…
Inwentaryzacja – co warto o niej wiedzieć?
Procedura przeprowadzenia inwentaryzacja to obowiązek firm prowadzących księgowość w formie ksiąg rachunkowych. Istotnie należy zaznaczyć, że do celów inwentaryzacji zaliczamy sprawdzenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów działalności. Dlaczego prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji jest tak ważne? CEL INWENTARYZACJI Najważniejszym celem inwentaryzacji jest ustalenie i sprawdzenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów w firmie. Odpowiednio przeprowadzona inwentaryzacja ma za…
Mały ZUS, Mały ZUS plus i ulga na start
Jednym z podstawowych kosztów prowadzenia własnej działalności gospodarczej jest odprowadzanie składek na ZUS. W przypadku małych, nowych firm comiesięczna składka to duży wydatek. Ustawodawca przewiduje jednak możliwość zmniejszania zobowiązań związanych ze składkami ZUS.
Rejestracja w CRPA
Czym jest rejestr CRPA? Kogo dotyczy obowiązek dokonania rejestracji w tym rejestrze?
Dla kogo zawód księgowego?
Czy każdy może prowadzić księgowość? Dla kogo zawód księgowego jest odpowiednim “planem na życie”?
Krajowy System e-Faktur
Krajowy System e-Faktur – czym jest? W jaki sposób uprości życie przedsiębiorców? Czy warto z niego skorzystać?
Wycena środka trwałego
Definicja środka trwałego wraz z przykładami. Instrukcja dokonywania wyceny środka trwałego w zależności od sposobu jego nabycia.
Umowa barterowa
Umowa barterowa odbywa się, gdy w zamian za towar lub usługę nie zostaje przekazana zapłata w formie pieniężnej, a w formie wykonania innej usługi lub towaru. Zatem barter jest transakcją handlową, która odbywa się za pomocą wymiany dóbr aniżeli gotówki.
Ryczałt – kiedy się opłaca?
Każdy przedsiębiorca, który zakłada własną działalność gospodarczą musi mieć świadomość, iż ma prawo wyboru jednej z czterech form opodatkowania, a mianowicie: – zasady ogólne (księgowość na zasadach ogólnych), – podatek liniowy, – ryczałt, – karta podatkowa. Dzisiaj postaramy się Państwu przybliżyć kwestię tego, kiedy ryczałt się opłaca. Na wstępie pragniemy zaznaczyć, iż nie każdy przedsiębiorca…