Linkedin to największa na świecie platforma dla osób funkcjonujących w profesjonalny sposób. W odróżnieniu od innych portali społecznościowych na Linkedin znajdują się tylko informację związane z karierą zawodową.
Z początku Linkedin funkcjonował jak platforma, która miała łączyć firmy z potencjalnymi pracownikami, dziś Linkedin może wykorzystać na znacznie więcej sposobów. I choć dalej jest to miejsce, gdzie najłatwiej wyszukać utalentowanych pracowników i obiecujących partnerów biznesowych, największą korzyścią, szczególnie dla mniejszych firm jest możliwość zbudowania marki.
Przedstawienie firmy w umiejętny sposób i wypozycjonowanie jej pracowników jako skutecznych ekspertów niemal samoczynnie przyciągnie najzdolniejszych pracowników i rzetelnych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że pomimo tego, że liczba użytkowników na Linkedin jest znacznie mniejsza niż w przypadku np. Facebooka, dobrze skonstruowany profil i wartościowa treść to podstawa, jeśli zależy nam na realizowaniu swoich celów związanych z platformą