Content marketing, czyli marketing treści, to strategia służąca zarówno do budowy wizerunku firmy, jej promocji, ale także pozyskiwania klientów i poprawiania sprzedaży, która opiera się na publikowaniu atrakcyjnych, przydatnych i unikalnych treści rozpowszechnianych w Internecie. Do treści tych zalicza się artykuły, poradniki, wszelkiego rodzaju raporty, filmy wideo itp.. Najważniejsze jest to, żeby były one precyzyjnie ukierunkowane na daną grupę odbiorców, wiarygodnie oraz rzeczywiście potrzebne.
Korzyści wynikające z content marketingu:
- budowanie pozytywnego wizerunku i utrwalanie istnienia marki w świadomości odbiorców,
- wzrost zaufania poprzez dostarczanie im wartościowych treści,
- dyskretne, ale zarazem skuteczne wpływanie na decyzje zakupowe klientów, co wprost przekłada się na wyniki finansowe,
- zwiększenie zasięgu komunikacji marketingowej,
- budowanie baz danych klientów,
- zwiększanie wiedzy o grupie docelowej.
Na koniec jeszcze jedna ważna sprawa. Tworząc treści content marketingowe należy uważać, aby niechcący nie zmieniły się w treści o charakterze reklamowym. Owszem, we wpisie na bloga czy artykule eksperckim można w dyskretny sposób przemycić treści typowo promocyjne, ale nie mogą być one dominujące. Wówczas ich publikacja może przynieść skutek odwrotny do oczekiwanego.