Coraz więcej firm decyduje się na zakup sprzętu komputerowego na części, spowodowane jest to dużymi kosztami. Na szczęście coraz częściej zdarza się, że sklepy oferują przedsiębiorcom wygodne i szybkie raty 0%, dzięki czemu właściciel decydujący się rozłożyć koszty na raty nie musi przepłacać.
Należy pamiętać, że zakupiony sprzęt będzie kosztem uzyskania przychodu pod warunkiem, że sprzęt ten będzie używany na potrzeby prowadzonej działalności.
Klient, który zakupi sprzęt na raty i tak od razu otrzyma fakturę na całą kwotę zakupionego towaru. Wysokość i termin spłaty składek zazwyczaj podany jest w oddzielnym harmonogramie. W takiej sytuacji przedsiębiorca ma obowiązek zaksięgować fakturę zakupu sprzętu komputerowego na części w całej jej wartości zgodnie z datą jej wystawienia, wpisując w KPiR całą jej wartość, pomimo, że płatność rozłożona jest na raty.
Pomimo faktu, że wiele sklepów podczas zakupów oferuje raty 0%, to jednak nie jest to obowiązkowe – czasem zakupy ratalne bywają oprocentowane, a do rat dolicza się odsetki. Jeśli przedsiębiorca zakupi sprzęt komputerowy na raty oprocentowane, zaliczenie odsetek do kosztów uzyskania przychodów jest możliwe dopiero po ich faktycznym zapłaceniu.