Współpraca z biurem rachunkowym nie zawsze układa się tak, jak właściciel firmy sobie wymarzy. Istotnie należy zaznaczyć, że w wielu przypadkach przedsiębiorcy stawiają na usługi biur rachunkowych z małym doświadczeniem, które oferują usługi w bardzo atrakcyjnych cenach. Często decyzja o wyborze biura ze względu na niską cenę kończy się zaległościami w księgowaniu, problemami z organami podatkowymi. Czy można wypowiedzieć umowę z biurem rachunkowym? Co powinno zawierać wypowiedzenie umowy na usługi księgowe? Kiedy można wypowiedzieć umowę z biurem księgowym?

Kiedy można wypowiedzieć umowę z biurem księgowym?

Przedsiębiorcy często decydują się na wypowiedzenie umowy na usługi księgowe na przełomie roku. Jednym z ważniejszych powodów wyboru tego okresu jest zakończenie roku podatkowego. Warto jednak zaznaczyć, że można wypowiedzieć umowę również w trakcie trwania roku. Najbezpieczniej zrobić to od razu, gdy zauważymy błędy w rozliczeniach podatkowych lub wszelkie nieprawidłowości we współpracy.

 

Wypowiedzenie umowy na usługi księgowe – na co zwrócić uwagę?

Istotnie należy zwrócić uwagę na zapisy umowy, czy nie przewidują określonego z góry okresu wypowiedzenia (np. 3-miesięcznego).

Nie warto umowy z biurem rachunkowym wypowiadać z dnia na dzień, ponieważ nie zostanie zachowana ciągłość w prowadzeniu rozliczeń.

Napisać wypowiedzenie oraz złożyć możemy w momencie, gdy mamy już pewną współpracę z innym, bardziej doświadczonym biurem rachunkowym.

 

Zmiana biura księgowego – o czym pamiętać?

  • Sprawdzenie kwalifikacji nowego biura rachunkowego
  • Poczytanie opinii w internecie o danych specjalistach
  • Poproszenie biura o wzór umowy oraz dokładne przeczytanie umowy z biurem księgowym