Współpraca z biurem rachunkowym nie zawsze układa się tak, jak właściciel firmy sobie wymarzy. Istotnie należy zaznaczyć, że w wielu przypadkach przedsiębiorcy stawiają na usługi biur rachunkowych z małym doświadczeniem, które oferują usługi w bardzo atrakcyjnych cenach. Często decyzja o wyborze biura ze względu na niską cenę kończy się zaległościami w księgowaniu, problemami z organami podatkowymi. Czy można wypowiedzieć umowę z biurem rachunkowym? Co powinno zawierać wypowiedzenie umowy na usługi księgowe? Kiedy można wypowiedzieć umowę z biurem księgowym?
Kiedy można wypowiedzieć umowę z biurem księgowym?
Przedsiębiorcy często decydują się na wypowiedzenie umowy na usługi księgowe na przełomie roku. Jednym z ważniejszych powodów wyboru tego okresu jest zakończenie roku podatkowego. Warto jednak zaznaczyć, że można wypowiedzieć umowę również w trakcie trwania roku. Najbezpieczniej zrobić to od razu, gdy zauważymy błędy w rozliczeniach podatkowych lub wszelkie nieprawidłowości we współpracy.
Wypowiedzenie umowy na usługi księgowe – na co zwrócić uwagę?
Istotnie należy zwrócić uwagę na zapisy umowy, czy nie przewidują określonego z góry okresu wypowiedzenia (np. 3-miesięcznego).
Nie warto umowy z biurem rachunkowym wypowiadać z dnia na dzień, ponieważ nie zostanie zachowana ciągłość w prowadzeniu rozliczeń.
Napisać wypowiedzenie oraz złożyć możemy w momencie, gdy mamy już pewną współpracę z innym, bardziej doświadczonym biurem rachunkowym.
Zmiana biura księgowego – o czym pamiętać?
- Sprawdzenie kwalifikacji nowego biura rachunkowego
- Poczytanie opinii w internecie o danych specjalistach
- Poproszenie biura o wzór umowy oraz dokładne przeczytanie umowy z biurem księgowym